الثلاثاء 28 مايو 2024

سمية الخشاب تكشف أزمات تصوير "بـ100 راجل" وسبب بكائها

موقع أيام نيوز

كشفت الفنانة سمية الخشاب عن الأزمات التي واجهتها خلال تصوير دورها في مسلسل "بـ100 راجل"، والذي عُرض ضمن الماراثون الرمضاني الفائت.

وقالت سمية: "الحلقات الأولى حلوة أوي، وقلت للمخرج إبرام نشأت، النجاح اللي بنشوفه دلوقتي ده هنشوف أضعافه بعد رمضان، لأن فيه ناس كتير مش بتابع كويس من كتر الزحمة، فنجاح المسلسل الحقيقي بعد رمضان". وأضافت: أنا بحب الحلقات الأولى جداً لأني تعبت فيها، وعانيت فيها قهر وبكاء ومعدتي وجعتني ودخلت المستشفى يومين قبل ما نخلص بأسبوعين، وركّبت محاليل وكل الضغط النفسي والقهر والزعل أثّر في معدتي، وخرجت من المستشفى على التصوير".

وأردفت الخشاب بالقول: "في المقاپر انهرت لأنني كنت أستدعي الأعزاء الذين رحلوا، ودموعي لم تتوقف، وكان هناك مشاهد صعبة جداً، منها مشهد المشرحة والنيابة وقسم البوليس والسجن وأنا كنت مركزة لكي يصدقني المشاهد، والمعلم مهران والمعلم عباس بهدلوني وسونة خانتني والمخرج بهدلني وكان لازم أركّز وأتحدى أي حاجة... كان متبقّي 120 مشهد وأُصبت في رجلي وذراعي بسبب برنامج رامز، واضطررت أفك الجبس وكنت أعيش على المسكّنات والمخدر اللي يتناولوه لاعبو الكرة، وأطلع غرفتي أصوّت والمساعدين يطبطبوا عليَّ وأصعب عليهم ورجلي فيها تمزق في الأربطة وكانت وارمة جداً".

وعن ردود الفعل على المسلسل، قالت سمية الخشاب: "المسلسل حقق نجاح كبير بشهادة الجمهور، وللمرة الأولى بدون مبالغة، الناس كلها شكرت فيه ومفيش حد انتقد العمل أو اتضايق منه".